Tarieven

Bij Noord Holland Budget Advies zijn er twee vormen van Budgetbeheer: Budgetbeheer Basis en Totaal. Hoe budgetbeheer werkt is hier te lezen.

Budgetbeheer Basis

Het inkomen wordt gestort op een speciaal geopende beheerrekening waarbij u Stichting Derdengelden Noord-Holland Budget Advies machtigt deze voor u te beheren. Alleen de vaste lasten zoals, huur/hypotheek, gas, water, licht en de zorgverzekering worden van deze beheerrekening betaald. Het resterende bedrag wordt maandelijks naar u overgemaakt op u uw eigen privérekening.
De kosten voor de aanschaf van de bankrekening en bankpasjes zijn voor rekening van de cliënt.

Werkzaamheden Budgetbeheer Basis

  • het opmaken van een budgetplan en het geven budgetadviezen
  • het openen van een beheerrekening voor u
  • het verzorgen van betalingen van de vaste lasten: huur/hypotheek, gas, water, licht en zorgverzekering
  • het resterende saldo wordt maandelijks naar u overgemaakt
  • het zo nodig geven van advies over bezuinigingen
  • het verzorgen dat eventuele post naar u wordt doorgestuurd

Budgetbeheer Totaal

Alle inkomsten worden gestort op een speciaal geopende beheerrekening waarbij u Stichting Derdengelden Noord-Holland Budget Advies machtigt deze voor u te beheren. Alle lasten worden van deze beheerrekening betaald. Wekelijks zal er aan u leefgeld overgemaakt worden op de geopende leefgeldrekening.

Werkzaamheden Budgetbeheer Totaal

  • het opmaken van een budgetplan en het geven budgetadviezen
  • het openen van een beheerrekening voor u, en eventueel een leefgeldrekening
  • het verzorgen van de betalingen van uw vaste lasten
  • het wekelijks (in overleg soms maandelijks)overmaken van huishoudgeld
  • het aanvragen (indien nodig) van huur- en zorgtoeslag en eventueel kindgebonden budget
  • het aanvragen (indien nodig) van bijzondere bijstand
  • het verzorgen van de aanvragen kwijtschelding voor lokale heffingen en belastingen
  • het zo nodig geven van advies over bezuinigingen
  • het verzorgen dat eventuele post naar u wordt doorgestuurd

Tarieven budgetbeheer

De kosten van budgetbeheer betaalt de cliënt zelf. Deze kosten worden door de meeste gemeenten namelijk niet vergoed.

Eenpersoonsbudgetbeheer Maandtarief Opstartkosten
Basis Eur 50,00 Eur 125,00
Totaal Eur 60,00 Eur 125,00

 

Tweepersoonsbudgetbeheer Maandtarief Opstartkosten
Basis Eur 60,00 Eur 150,00
Totaal Eur 90,00 Eur 150,00

 

Overige werkzaamheden Uurtarief
Extra werkzaamheden (in overleg) Eur 47,50